duminică, noiembrie 27, 2011

Concurs de cultura generala dedicat Zilei Nationale a Romaniei

Dupa cum bine stiti, mai sunt doar cateva zile pana vom sarbatori Ziua Nationala a Romaniei, pe 1 Decembrie. Cu acest prilej Consiliul Elevilor impreuna cu domnul profesor de istorie Negrea Nicolae organizeaza un concurs de cultura generala cu echipe de cate trei membri. De la fiecare clasa pot participa maxim 2 echipe.

Modalitatea de desfasurare a concursului:

Etapa 1

La aceasta etapa participa toate echipele inscrise in concurs. Echipajele vor primi un set de 35 de intrebari tip grila cu 4 variante de raspuns din domeniile Istorie, Geografie, Literatura, Sport, Stiinta si Tehnologie, Cultura.Timpul de raspuns este de 20 de minute.

Se califica mai departe primele 3 echipe care au cel mai mare numar de raspunsuri corecte.

Etapa a 2-a

La aceasta etapa participa primele 3 echipa clasate in etapa 1. Acestea vor juca un joc de strategie bazat pe intrebari de cultura generala. Harta Romaniei va fi divizata in 15 regiuni, iar fiecare echipa va avea o regiune capitala care valoreaza 1000 de puncte. Cele 12 regiuni ramase vor fi disputate de cele 3 echipe dupa cum urmeaza:

Jucatorii isi aleg o regiune invecinata si, daca raspund corect la o intrebare de tip grila cu 4 variante de raspuns aleasa prin tragere la sorti, o ocupă. Fiecare astfel de regiune valoreaza 200 de puncte. Dupa maxim 6 runde, sau cand raman cel mult 3 teritorii neocupate se vor adresa intrebari cu raspuns numeric. La acest tip de intrebari se raspunde in scris cu un numar. Castiga echipa care este cea mai apropiata de raspunsul corect. In caz de egalitate castiga echipa care a dat cel mai rapid raspuns. Un astfel de teritoriu ocupat valoreaza 300 de puncte. 

Dupa ocuparea tuturor teritoriilor echipele vor incepe sa se dueleze. Exista sase runde in care echipele se dueleaza. La fiecare runda, fiecare echipa are voie sa atace un teritoriu advers. Atacatorii trebuie sa raspunda la aceeasi intrebare de tip grila aleasa prin tragere la sorti. 

* Aparatorul castiga daca atacatorul greseste raspunsul.
* Atacatorul castiga daca raspunde corect si aparatorul greseste.
* Daca amandoi raspund corect, departajarea se face printr-o intrebare de tip numeric.

Daca atacatorul castiga, ocupa regiunea aparatorului. Aparatorul pierde valoarea actuala a regiunii, valoarea regiunii devine de 400 de puncte; acestea ii sunt atribuite atacatorului. Dupa ce o regiune ajunge sa valoreze 400 de puncte, aceasta valoare ramane constanta pe tot parcursul jocului.

Daca aparatorul castiga duelul, acesta primeste 100 de puncte.

Exista doua posibilitati de a ataca:

- Atacul unei regiuni obisnuite

- Atacul capitalei

Acest lucru se poate face cand atacatorul ocupa cel putin un teritoriu invecinat capitalei pe care doreste sa o atace. Atacatorul trebuie sa doboare cele trei turnuri ale capitalei (cate o intrebare pentru fiecare turn). Daca atacatorul pierde, se incheie batalia, dar turnurile doborate nu necesita un nou atac. Daca se ocupa regiunea de baza a unei echipe, aceasta este elimanata si toate teritoriile ei vor fi ocupate de atacator care va primi si valoarea teritoriilor.

Reconstructia capitalei: Turnurile pierdute se pot recontrui prin "atacarea" propiei capitale. Pentru o intrebare de tip grila la care se raspunde corect se reconstruieste un turn. O capitala nu poate avea mai mult de 3 turnuri.

In etapa a doua, pentru fiecare tip de intrebare timpul de raspuns este de 15 secunde.

La finalul celor 6 runde de dueluri, se stabileste ierarhia finala a echipelor, conform punctelor obtinute. Egalitatea nu este posibila. In acest caz departajarea se face printr-o intrebare cu raspuns numeric. 

Etapa 1 se va desfasura luni, 28 noiembrie, in sala de festivitati (asa zis-ul amfiteatru) a colegiului la ora 13:00. Faza finala (etapa a II-a) se va desfasura miercuri in timpul festivitatilor dedicate Zilei Nationale a Romaniei ce vor avea loc in sala amintita mai sus. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu