marți, septembrie 27, 2016

Decide pentru TINEri!

       Luni, 26.IX.2016, s-a desfăşurat în oraşul nostru workshop-ul „Decide pentru TINEri!” organizat de Asociaţia EuroDEMOS. Activitatea a fost coordonată de foşti elevi ai şcolii noastre, Roxana Bulgariu și Cosmin Vieru.
       Atelierul a abordat teme ca educaţia şi cultura civică, însemnătatea comunicării şi a voluntariatului. S-a discutat despre importanţa valorilor morale şi rolul lor în societatea contemporană. Cuvintele cheie au fost voluntariatul, întrajutorarea, comunicarea, omul. Omul, ca fiinţă socială, ca un om între oameni, parte intrinsecă a comunităţii din care face parte, trebuie să comunice, are nevoie. Elevii, ca cetăţeni ai statului, ca membri activi ai Uniunii, au fost rugaţi să-şi exprime opinia cu privire la introducerea unei ore de educaţie civică în liceu, răspunsul fiind unul unanim şi pledând în favoarea acestui fapt.
       Au jucat diverse jocuri ce au la bază ideea de comunicare. Fiecare s-a prezentat alegând un adjectiv care începe cu iniţiala numelui lor: amabili, ambiţioşi, nerăbdători, creativi, responsabili s-au descris participanţii pentru restul grupului. Alte jocuri propuse au avut ca fundament lucrul în echipă, comunicarea, sincronizarea. În cadrul altei sarcini au fost împărţiţi în trei grupe, fiecare primind câteva planşe pe care au fost rugaţi să scrie, să deseneze şi să contureze imagini plastice sau tablouri de cuvinte cu tema dată.
       La final au fost întrebaţi ce înseamă voluntariatul pentru ei şi dacă au mai luat parte la ceva asemănător. „Eu susţin foarte mult acţiunile de voluntariat, îmi sunt dragi oamenii care se ocupă cu aşa ceva şi mă bucură faptul că din ce în ce mai mulţi tineri îşi doresc să facă voluntariat. Vreau să am mai mult timp ca să mă pot ocupa şi eu de aceste lucruri, însă sper ca pe viitor să îmi creez programul astfel încât voluntariatul să nu mai ocupe locul doi în viaţa mea.” este răspunsul Andreei Idita, elevă în clasa a XI-a şi blogger în timpul liber.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu