miercuri, noiembrie 14, 2012

Olimpicul de la filosofie a fost alături de noi prin mesajul transmis

La ziua filosofiei organizată la CNGC domnul profesor Negrea Nicolae a dat glas mesajului olimpicului de la filosofie, Costea Vladimir Adrian, care nu a putut participa:

"Mă simt ciudat! Conştientizez că orice aş spune despre importanţa filosofiei din punctul meu de vedere, ar fi lipsit de sens pentru dumneavoastră, întrucât fiecare are propria raţiune cu care să-şi reprezinte lumea... de aceea, nu luaţi drept axiomă filosofică ceea ce veţi găsi în această carte... nu uitaţi... omul este imperfect, de aceea vă propun următorul lucru: criticaţi-mă! Citiţi această carte, căci este făcută cu un singur scop: acela de a-i găsi dumneavoastră un sens, o utilitate... apoi, atacaţi-mă... folosiţi critica! Identificaţi greşelile... pentru ca apoi să ne întrecem în reflecţii filosofice... încă ceva... lecţiile de filosofie nu le veţi găsi în niciun manual de filosofie... le veţi întâlni în parc, pe stradă... alături de o fată frumoasă... sau poate în acele momente de singurătate. Aşadar vă veţi întâlni cu filosofia atunci când vă veţi analiza propria condiţie. Să nu cădeţi într-o neguloasă atunci când veţi constata cât de imperfecţi sunteţi. Zâmbiţi, fiindcă în acele momente fiinţaţi prin excelenţă... atunci când identificaţi conturul condiţiei umane... zâmbiţi! Să nu vă speriaţi atunci când identificaţi acele "goange ale gândirii" care vă determină să urmaţi un drum necunoscut... Nu ezitaţi să urmaţi aceste "goange"... pentru că ele vă vor duce acolo unde nu a mai ajuns nimeni... nu vă daţi bătuţi să vă asumaţi condiţia de Sisif... nu lăsaţi bolovanul dorinţelor, ideilor, faptelor să se rostogolească în gol... Aşa înţeleg eu performanţa... Nu am descoperit focul, nu am descoperit o nouă planetă în afara Sistemului Solar... am făcut nişte reacţii chimico-reflexive... în urma cărora au ieşit artificii, explozii... dar cel mai important: m-am descoperit pe mine însumi... Dacă mâine focul nu ar mai exista, aş trăi în continuare, m-aş adapta... Dacă într-o zi vom pierde toate hârtiile de care dispunem, iar dacă internetul, televiziunea, telefoanele ar dispărea... aş trăi în continuare... Însă dacă într-o zi aş uita cine sunt, dacă uitându-mă în suflet aş descoperi un străin... dacă dimensiunea filosofică va fi golită de sens... atunci voi pierde totul... Voi pierde reprezentarea asupra lumii, voi rămâne o nulitate, fără dorinţe, fără <goange>..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu